2
Niniejszy
regulamin skierowany jest do Konsumentów i określa zasady i tryb zawierania z
Konsumentem Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu.
Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze
Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany
bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Sprzedawca – osoba fizyczna prowadząca działalność
gospodarczą pod firmą LUGAR Michał Józefiak. , wpisaną do
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG)
prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki NIP 7282733414.
Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów
za pośrednictwem Sklepu.
Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna
i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa
przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność
gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w
ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach
Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym
wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na
odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta
składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do
zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
Konto – konto klienta w Sklepie, są
w nim gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych
przez niego Zamówieniach w Sklepie.
Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie,
umożliwiający utworzenie Konta.
Formularz zamówienia – interaktywny formularz
dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności
poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy
Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
Koszyk – element oprogramowania
Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a
także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w
szczególności ilości produktów.
Produkt – dostępna w Sklepie rzecz
ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a
Sprzedawcą.
Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu
zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem
Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też – stosowanie
do cech Produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
Do
korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania
zamówień na Produkty, niezbędne są:
B W
przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, Klient ma możliwość
żądania dostarczenia Produktów częściami lub też dostarczenia wszystkich
Produktów po skompletowaniu całego zamówienia.
Konsument może w terminie 14
dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
Bieg terminu określonego w ust.
1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez
niego osobie innej niż przewoźnik.
W przypadku Umowy, która
obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w
częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy,
partii lub części.
W przypadku Umowy, która polega
na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony (prenumerata),
termin wskazany w ust. 1 biegnie od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy.
Konsument może odstąpić od
Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do
zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez
Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
Oświadczenie może być wysłane
za pomocą tradycyjnej poczty bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie
oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy lub przez złożenie oświadczenia na
stronie internetowej Sprzedawcy – dane kontaktowe Sprzedawcy zostały
określone w § 3. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego
wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik do
ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to
obowiązkowe.
W przypadku przesłania
oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie
prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie
otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
Skutki odstąpienia od Umowy:
W przypadku odstąpienia od
Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
W przypadku odstąpienia od
Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu
od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty
dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z
wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy
zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
Zwrotu płatności Sprzedawca
dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez
Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie
zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z
żadnymi kosztami.
Sprzedawca może wstrzymać się
ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu
dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które
zdarzenie nastąpi wcześniej.
Konsument powinien odesłać
Produkt na adres Sprzedawcy podany w formularzu zwrotów niezwłocznie, nie
później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu
od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed
upływem terminu 14 dni.
Konsument ponosi bezpośrednie
koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na
swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany
pocztą.
Konsument odpowiada tylko za
zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób
inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i
funkcjonowania Produktu.
W przypadku gdy ze względu na
charakter Produktu nie może on zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą,
informacja o tym, a także o kosztach zwrotu Produktu, będzie się znajdować
w opisie Produktu w Sklepie.
Prawo do odstąpienia od umowy
zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
w której przedmiotem
świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według
specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych
potrzeb,
w której przedmiotem
świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po
otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze
względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
w które przedmiotem świadczenia
jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin
przydatności do użycia,
o świadczenie usług, jeżeli
Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został
poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia
przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
w którym cena lub wynagrodzenie
zależy od wahań na rynku finansowym, nad którym Sprzedawca nie sprawuje
kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od
Umowy,
w której przedmiotem
świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój
charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
w której przedmiotem
świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy
zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po
upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi
Sprzedawca nie ma kontroli,
w której przedmiotem
świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe
dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało
otwarte po dostarczeniu,
o dostarczanie dzienników,
periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę,
o dostarczenie treści cyfrowych,
które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie
świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem
terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o
utracie prawa odstąpienia od Umowy,
w której przedmiotem są towary oznaczone
na aukcji jako uszkodzone, które nie podlegają zwrotom ani reklamacją.
Umową Sprzedaży objęte są
produkty powystawowe i używane.
W przypadku wystąpienia wady
zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o
przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.
Reklamację należy zgłosić
pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy
Sprzedawcy.
Zaleca się, aby w reklamacji
zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej
wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w
związku z wadą towaru.
Nie
uwzględniamy reklamacji na towary które są sprzedawane jako uszkodzone, te
towary są dokładnie opisane w aukcji i nie podlegają zwrotowi ani
reklamacji.
Reklamacja
towaru uszkodzonego w transporcie jest uwzględniana tylko i wyłącznie na
podstawie protokołu szkody – reklamacyjnego spisanego przy kurierze.
Sprzedawca ustosunkuje się do
żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a
jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał
za uzasadnione.
Towary odsyłane w ramach
procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w § 3 niniejszego
Regulaminu.
W przypadku, gdy na Produkt
została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także jej treść, będą
zawarte przy opisie Produktu w Sklepie.
Oferowane
przez nas produkty NIE POSIADAJĄ GWARANCJI PRODUCENTA, chyba że
jest zamieszczona taka informacja na aukcji.